5. januar 2009

Dagens sitat + oppskrift på suksess


Mange kvinner ser seg ikke fornøyd med en trikkefører med fast inntekt. Og kvinners preferanser har avgjørende betydning for unge menn. Selv nekter jeg ikke for at mine forestillinger om hva kvinner vil ha spilte en rolle da jeg selv valgte å bli kulturjournalist. Det viste seg helt riktig å vekke betydelig større interesse enn mitt tidligere arbeid som datanerd.

Per Kristian Bjørkeng.
Sitatet er henta frå artikkelen Diagnose: umoden frå aftenposten.no

5 kommentarer:

Monica sa...

Nuvel. Noen som vet hva som er unge Bjørkengs sivile status pr idag? Selv har jeg hatt mange gode og mindre grunner for mine yrkesvalg, men gutter er ikke ett av dem. Eller? Har hjernen spilt meg et puss? Jeg ble jo faktisk gift i oktober.

Aina: jeg har forresten tipset to nye lesere om boka di - og begge har gjennomført med åpen munn og store øyne. Du beveger.

Monica sa...

ps - ikke "mindre grunner", men "mindre gode grunner". jeg har visst sluttet å tenke. jfr mitt eget blogginnlegg i dag.

Aina Basso sa...

Tusen takk for det, Monica! Det var no stas!

Ja, mon kva sivilstatusen hans er, han som er kulturjournalist og greier? Dreg mykje damer, det altså? Men eg trur ikkje det har drege koner enno, for han skreiv også noko om at det er mykje moro å finne på (som å spele dataspel berekna på tiåringar) medan ein ventar på å bli far og slå seg til ro! (Og som vi alle veit: det heiter "koneogbarn", ikkje berre "kone". Nett slik det er med "saftogvann". Be warned!)

Anonym sa...

Ah, jeg måtte le da jeg leste Aftenposten i går ja. Synes herr Bjørkeng virker en smule krampeaktig jeg da. Men det er jo hyggelig å høre at han koser seg med dataspill mens han venter på at et koneemne skal dåne av beundring for jobben hans.

Jeg kan nok heller ikke si at mitt yrkesvalg var veldig styrt av tanker på hva som tiltrekker det motsatte kjønn. Men det er kanskje vanligere for kvinner enn for menn å forvente at partneren skal ha en spennende og ikke minst innbrinende jobb?

Selv har jeg jo akkurat forlovet meg med en fyr som holder på å fullføre videregående og som ikke aner hva han skal bli. Gjør det meg til en herlig fordomsfri kvinne som ikke bryr seg om status og penger eller tyder det bare på at jeg er litt rar og naiv...?

Anonym sa...

Han gjer seg ikkje mindre attraktiv med den artikkelen, vil eg tru.