31. august 2007

Dagens forfattargåte

Påfugl, sigøynar, sex og skilpadder.

11 kommentarer:

kristine sa...

Ragnar Hovland?

Det passer i alle fall med sex og skillpadder; erotiske noveller og Sjølvmord i skillpaddekaféen.

Aina sa...

Godt forslag, men det er ikkje han eg er ute etter denne gongen.

Tehme Melck sa...

Jeg tror vi skal utenlands, men lenger er jeg ikke kommet foreløpig.

Aina sa...

Utanlandsk stemmer. Ein ganske kjent forfattar.

Tehme Melck sa...

Nå er du faktisk vanskelig ...

Aina sa...

Hihi. Endeleg.
Ok, nokre fleire hint.
Det er ein mann, og han er britisk.

kristine sa...

Det hjalp å få nationalitet.

D.H.Lawrence
"The White peacock", "Lady Chatterly's Lover", "The virgin and the gipsy" og diktsamlingen "Tortoises".

Hva skulle man gjort uten internett for å få bekreftet sine antagelser? Jeg har ikke lest noen dikt av Lawrence, så skilpadder passet ikke automatisk inn.

kristine sa...

Har lest for mye riksmaal... Vet ikke når jeg begynte å stave nasjonalitet slik.

Tehme Melck sa...

"Mann" og "britisk" var gode ledetråder, men nok en gang var det en som kom meg i forkjøpet. Så mye arbeid forgjeves ... :-)

Aina sa...

Bra, Kristine.
Nationalitet, ja. Det er viktig å vere litt fin på det :)

leselama sa...

Flinke folk! Den her hadde jeg virkelig ikke peiling på.